INTAI INTAI DAPOR KAKZU.TERIME KASIH KERANE SUDI MENJENGAH KE DAPUR KAKZU INI. HANYE BERKONGSI RASE DAN DI HARAPKAN AGAR IA NYE DAPAT MEMBERI SEDIKIT IDEA DAN MANFAAT KEPADE TEMAN TEMAN SEKALIAN.

sila lah KLIK ye

TERIME KASIH KAK ZU UCAP KAN

Wednesday, 20 June 2012

Biskut Semperit


Alahai biskut lame jugak yang di carik. Di tujukan khas buat dinda ku agar  bermotivasi membuat kueh ghaye tahun ini. Ingat lagi tak sejarah mike buat biskut semperit ghaye tahun lepas, belom makan lagi dah jadi serbuk dalam balang, entah tepung ape lerr mike masukkan dalam adunan tuu gamak nye.
Ini kakak mu masukkan resepi semperit antare yang sedap di antara yang sedap, bak kate oghang cayo di mulut sebelom telan tapi tak hanco di tangan, kalo mike tak percaye , meh cobe resepi biskut semperit ni yang teman dapat di DI SINI.

BAHAN BAHAN

200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing
1 cawan tepung gandum,
1 cawan tepung jagung
1 cawan tepun custard
1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak
1 kuning telor
ceri merah ~ hiasan

CARE CARE

Putar butter , gula icing dan telur kuning hingge sebati aje
Masukkan 3 jenis tepung yang telah di ayak ~ tak ayak pun takpe
Masukkan dalam acuan semperit dan tekan ke atas loyang, letak ceri merah
Bakar selama 15 minit pade suhu 170 C.



7 comments:

  1. Setiap kali raya, semperit ini lah yang saya mesti cari. Tak suka semperti jenis moden, yang fesyen lama juga berkenan di hati

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betoi tuu idah...yang evergreen tetap di hati

      Delete
  2. Amboi awal nyer tuan rumah buat biskut raya. Kita plak memang dok jalan2 cari resepi biskut nih..kena lah ngan slera kita dah nie. TQ for sharing.

    ReplyDelete
  3. biskut samperit? antara biskut lama yg KC paling suka. Jual la biskut ni kak zu. nnti KC beli. Hehehe.

    ReplyDelete
  4. Lama dah tak maakn biskut ni..raya pun susah nk jumpa yang banyaknya biskut moden jer.. ni salah satu biskut kegemaran dulu2.. Terima kasih kongsi resepi... nanti bleh try...

    ReplyDelete
  5. dah try buat td, ok tp rasanya kurang lemak. buat sekali lg, guna salted butter dan tambah 1 sudu besar susu tepung, lagi sedap rasanya.

    ReplyDelete