sila lah KLIK ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, 26 June 2011

BISKUT SEMPRIT @ DAHLIA






RAYE DATANG LAGI...RAYE DATANG LAGI...

Emmmm, nak buat biskut raye ke tahun ni.Selalu beli je kan.Ape kate tahun ni buat biskut sendiri.Yang pasti lebih jimat, dok dengar tahun ni biskut raye naik harge lagi.
kalau buat sendiri 1 bancuhan pun dah penuh balang.Boleh lerr bagi kat mak mertue berbalang balang....kan kannnnn
Kkzu ni dah menggodek biskut raye sejak dari sekolah lagi.Dah jemu rasenye, tahun ni rase nak pencen buat biskut kecuali almond london yng memang feberet semue orang dan kkzu bercadang nak buat coklat aje tahun ni dan beli kerepek ber tan tan.Nak skodeng2 gudang kerepek kat sepang tuuu haaaa.



RESEPI ; GOBOK BURUK

BAHAN BAHAN


260 gm mentega
45 gm tepung custard
255 gm tepung gandum
125 gm tepung jagung
100 gm gula icing

1 kuning telur

CARE CARE

1. Putar mentega dan ,gula icing dan kuning telur hingge sebati ( tak perlu lame sangat )
2.Masukkan ketige tige jenis tepung yang telah diayak
Picit menggunekan acuan semprit
Bakar pade suhu 180 selame 20 minit @ ikut kepanansan oven masing2


NOTES ; yang pasti rase kat mulut biskut dah cukup masak ke belom...( jangan rase mase  siang bulan ramadhan sudah... )



No comments:

Post a comment