sila lah KLIK ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 17 June 2016

DOUBLE COKLAT CHIPS BISCUITS


DOUBLE COKLAT CHIPS BISCUITS

BAHAN BAHAN

400  gm butter
2  telur kuning
150 gm gula castor 
70 gm gula perang
1 tsp choc emulco
4 tbsp coklat powder
*
410 gm tepung redrose @ tepung gandum
50 gm tepung custard
70 gm tepung ubi
20 gm tepung jagung
1  tsp soda bikarbonate
1 1/2  tsp b.powder
250  gm coklat chips
200  gm almond nibs ( panggang )

CARA CARA

1. Putar butter,gula castor,gula perang dan telur kuning hingge sebati
2. Masukkan serbuk koko dan coklat emulco
3. Masukkan kesemua jenis tepung ( termasuk b.powder dan soda bikabonate ) yang telah di gaul sebati dan telah di ayak .
4.Masukkan  coklat chips dan almond yang telah dipanggang.
5.Tepek tepek kan  ( cubit cubitkan adunan lepas tu tekan dengan garpu )  atau ikut  kreativiti masing2
6.Bakar pade suhu 170 @ ikut  kepanansan oven masing2.
7. Bakar selame 20 minit


notes ; Ape itu tepung redrose....tepung tuu same je macam rupe tepung gandum tetapi fungsinye untuk merangupkan biskut. Ade jual di bakery shop.


notes : jangan bakar terlalu lama sebab biskut  ni ade banyak kandungan coco powder, nnti biskut rasa hangit


SELAMAT MENCUBA
Semoga dengan sedikit perkongsian ini  akan menambahkan lagi silaturohim antara kita sesama rakan di alam maya
Biskut kesukaan anak anak kkzu di hari lebaran, tak lebaran pun suka jugak, tinggal lagi tak larat nak buat selalu aje
kakzu kalo bikin biskut ni comfirm berbalang balang, lebih kurang 3 adunan resepi...




No comments:

Post a Comment