sila lah KLIK ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, 26 June 2011

BISKUT COKLAT CHIPS



Waaaa, senang je nak buat biskut ni.Tekan tekan   dengan garpu je, rupenye memang macam cekodok @ cekodok penyek ..hahaaa...aduii..TETAPI rase nye  fuyooooo tak macam cekodok tauuu..insyaallah sedap, ini antare pilihan biskut yang kkzu suke,
almond tu boleh letak yang almond nibs pun bole, Ikut lerr nak gune badam panjang2 nipis tuu pun boleh,  asalkan badam yang takde kulit eeeikkkk...actually nak letak kekacang lain pun boleh, terpulang ye..


ALMOND CHIPS aka COKLAT CHIPS ( resepi 1 )


RESEPI ; GOBOK BURUK

BAHAN BAHAN

295  gm butter
2  telur kuning
120 gm gula castor 
1 tsp choc emulco
65 gm gula perang
3 tbsp coklat powder
*
320 gm tepung redrose @ tepung gandum
50 gm tepung custard
60 gm tepung ubi
3/4  tsp soda bikarbonate
1 tsp b.powder
190  gm coklat chips
155  gm almond nibs ( panggang )

CARE CARE

1. Putar butter,gule castor,gule perang dan telur kuning hingge sebati
2. Masukkan serbuk koko dan coklat emulco
3. Masukkan kesemua jenis tepung ( termasuk b.powder dan soda bikabonate ) yang telah di gaul sebati dan telah di ayak .
4.Masukkan  coklat chips dan almond yang telah dipanggang.
5.Tepek tepek kan nipis2 menggunekan kreativiti masing2
6.Bakar pade suhu 180 @ ikut  kepanansan oven masing2.
7. Bakar selame 20 hingge 30 minit..


notes ; Ape itu tepung redrose....tepung tuu same je macam rupe tepung gandum tetapi fungsinye untuk merangupkan biskut. Ade jual di bakery shop.


 ~~SELAMAT MENCUBE~~







1 comment: